Beste Prop vliegtuig

Beste iedereen

Wat is het beste prop vliegtuig 

voor een afstand van 0-2300 km 

en ongeveer 50 passagiers dit omdat ik op kleinere luchthavens wil landen in turkije

hij moet kunnen landen op een landingsbaan van 2.250

alvast bedankt

Hoi,

ik zou niet kleiner gaan dan de Dash 400 (of vergelijkbaar toestel). Indien je iets grotere zetels gebruikt, krijg je vanzelf maar 50 zetels in het toestel. Toch als je ook business class voorziet. De meerprijs die  je kan vragen voor de grotere zetels, weegt op tegen het kleinere aantal passagiers.

De kleinere toestellen zijn doorgaans minder winstgevend, of niet geliefd bij de passagiers.

Jan

BEDANKT WEER WAT GELEERD :p

WELKE VLIEGTUIGEN ZIJN WEL POPULAIR 

VOOR DE KLEINERE PLAATSEN

VLIEG TROUWENS VANUIT DALAMAN.

DOOR HEEL TURKIJE

Er zijn (volgens mij) geen propvliegtuigen die populairder zijn dan twee streepjes. Heb je zelf wel eens in een propvliegtuig gezeten? Ik vindt het zelf ook niet erg fijn....

Ik zou zelf voor de ATR gaan. Die kan je krijgen voor 42 en 72 passagiers in tegenstelling van de dash (kan wel maar die zijn niet meer nieuwe te bestellen en dus is er een limet).

De ATR kan ook als vrachtversie worden besteld. De dash kan dan weer op kortere airports landen. Het is aan jouw de keuze.

Welke wereld speel je?

Hoi,

als ik ongevraagd advies mag geven...

Dalaman is misschien goed als startpositie, als er geen concurrentie is die je het leven zuur maakt. Maar ik zou in de toekomst een tweede hub uitbouwen in Istanbul of Antalya. Als er vrije slots zijn tenminste. IST en AYT hebben immers meer potentieel om je maatschappij te laten groeien.

Jan

@Mk1234: Allez jong... twee van mijn meest memorabele vluchten waren in een prop... een DC-3 en een Shorts 360.  ;-)

Ook een fokkertje 50 viel best mee.. voor een korte trip.

Maar uren... Tjah nog niet geprobeerd.

p.s.: @boydf030: in hoofdletters typen staat op het internet gelijk aan roepen.... 

Tja... ik vind een Fokker 50 ook niet erg, en zeker niet als die mij naar het centrum van London (City Airport) of Berlijn (Tempelhof) brengt.

Maar in het spel gebruik ik geen turboprops. Om de reden die Mk1234 aangaf: slecht voor het imago.

Als ik zelfs geen regional jet kan vullen, is het de moeite niet  ;-)

Jan

Aan de andere kant... in real life ga je ook niet genieten van een twee uur vlucht in een bombardier crj sigaar....

Hoi Koenraad,

in real life geniet ik van geen enkele vlucht. Ik probeer een zetel aan de nooduitgang te boeken zodat ik tenminste mijn benen kan strekken. Voor de rest hoop ik zo weinig mogelijk te moeten aanschuiven (security scanner, aan de gate, in jetway en vliegtuig...) en zo snel mogelijk op mjin bestemming te geraken.

Ik genoot enkel - en met volle teugen - als ik vloog met een van de Morane Saulniers van de vliegclub. Alleen kostte dat anderhalve euro per minuut. En de teller start wanneer je de motor start ; -)

In het spel kijk ik hoe het spel werkt. En (regional) jets krijgen een hogere rating.

Jan

Ik ben zelf altijd fan van de Saab 2000. Heb er een aantal, en zeker als je ze koopt maken ze erg goede profit margin en erg geschikt voor kleine luchthavens. Dash Q400 is eigenlijk altijd goed. En wanneer de capaciteit te klein is, gewoon een extra vliegtuig op de route inzetten.

En mogelijk is de CRJ 700 nog wat voor je. Heb er net een nieuwe maatschappij mee opgezet en bevalt tot op heden erg goed. 

Waarom zou je een jet gebruiken op een route als een prop veel rendabeler is. Comfort van twee streepjes max kan dan misschien wel een minpunt zijn, maar als je een goede zitconfiguratie hebt van je vliegtuig en een kortere vliegtijd met de juiste prijzen kom je vaak ook voorbij een jet met verkoop.

Props zijn nou eenmaal niet weg te denken op kleinere routes. Ik ga bijvoorbeeld geen E145 of CRJ200 gebruiken op een kleine vliegveld als ik meer winst kan krijgen uit een ATR of Dash. Ik persoonlijk ben fan om een MA60 te gebruiken op de kleinere routes met een zitconfiguratie van 6 comfort + en 48 leisure. Het werkt uitstekend voor mij en maakt me voldoende winst en hij is tevens veel goedkoper als je hem least.

Ik zou toch gaan voor de embraer 190 of 195 of een bombardier CRJ 900’of 1000 of de a-319 of a-318 die hebben we wat stoelen, zijn geliefd bij passagiers en kunnen veel vluchten uitvoeren