UI Redesign (somewhat) completed

[EN]

This is just a short status update about the GUI redesign we've been working on for quite some time now. I'm happy to let you know that the visual part of it has been completed today. That is, every page in the game (minus any I might have overlooked) have been redesigned to appear in the new design. This doesn't mean we're done yet, though. These steps will follow over the course of the next weeks:

  • Some behind-the-scenes work concerning the new way routes and terminals are handled has to be finished.
  • The "light theme", which we showed as a proof-of-concept in MUC, still has to get its final look.
  • Documentation, within the game as well as in other places, has to be completed.
  • A first batch of testers will be granted access to our internal test server for early feedback.
  • Based on this early feedback we will probably do several iterations of adjustments, fixes and improvements.
  • Once the new GUI seem stable enough, it will be handed over to translation since a lot of texts in the game have changed.

I am still targeting a December launch of the new version, possibly in combination with the re-launch of Quimby.

[DE]

Dies ist lediglich ein kurzes Status-Update zum GUI-Redesign an dem wir seit geraumer Zeit arbeiten. Ich freue mich euch mitteilen zu können, dass der "optische Teil" des Redesigns heute abgeschlossen wurde. Das heißt, jede Seite (bis auf die, die ich eventuell übersehen habe) wurde an das neue Design angepasst. Das heißt allerdings nicht, dass wir bereits fertig sind. Folgende Schritte müssen über die kommenden Wochen noch erledigt werden:

  • Einige Arbeiten "hinter den Kulissen" bezüglich der neuen Handhabung von Terminals und Routen müssen noch abgeschlossen werden.
  • Das "Helle Theme", welches in MUC nur als proof-of-concept zu sehen war, muss noch fertig designed werden.
  • Die Dokumentation innerhalb des Spiels und an anderen Stellen muss angepasst werden.
  • Eine erste Gruppe von Testern wird Zugang zu unserem internen Testserver bekommen, so dass wir erstes Feedback erhalten können.
  • Basierend auf diesem Feedback wird es einige Verbesserungs- und Anpassungsrunden geben.
  • Sobald das neue GUI einen ausreichend stabilen Eindruck macht, wird es der Übersetzung übergeben, da sich einige Texte im Spiel geändert haben.

Ich peile weiterhin einen Start der neuen Version für Dezember an, gegebenenfalls zusammen mit dem Neustart von Quimby.